Altijd bereikbaar zijn is een must

Als je een eigen onderneming hebt met een klein aantal of helemaal geen werknemers is het belangrijk om goed bereikbaar te zijn. De kans is groot dat je afhankelijk bent van een beperkt aantal klanten en dat je bovendien druk bezig bent met het verwerven van een goede reputatie. Juist in zo’n situatie is het belangrijk om altijd bereikbaar te zijn, en juist in deze situatie is het vaak haast onmogelijk om altijd bereikbaar te zijn, hieronder dus enkele tips om te zorgen dat je altijd bereikbaar bent.

De reden dat je niet altijd bereikbaar bent is waarschijnlijk omdat je op bepaalde momenten besprekingen en gesprekken hebt, waardoor je dan niet gestoord wilt of kan worden. In dit geval is het handig om te zorgen voor een tweede contactpersoon die de telefoon opneemt als jij hiertoe geen mogelijkheid hebt. Dit is sowieso aangeraden, omdat je misschien een keer een lege telefoon hebt, op het toilet zit of simpelweg geen zin hebt om op te nemen. Het nadeel is echter dat indien je zelfstandig werkt en geen werknemers in dienst hebt, iemand aannemen of aanwijzen niet gelegen komt. In dat geval bied een telefoondienst wellicht mogelijkheden.

Simpelweg direct en oprecht zijn is ook een goede tip. Vaak wil men de klant niet teleurstellen en worden hierdoor onrealistische beloften gedaan. Omdat deze toch niet nageleefd kunnen worden, is de klant uiteindelijk alsnog teleurgesteld. Daarom doe je er goed aan om de klant eerlijk te vertellen dat het druk is en je er niet helemaal bij bent en kan je beter vragen of het goed is dat je ze terugbelt, in plaats van het telefoontje weg te drukken of loze beloftes maken. Ook in dit geval kan je ervoor kiezen om een derde partij zoals een inbound callcenter in te schakelen die alles voor jou opneemt en een eventuele terugbellijst samenstelt.

Voor meer info : http://www.bizziphone.com/