Wat is sociale wifi marketing?

Sociale wifi marketing zorgt ervoor dat iedereen, die gebruikmaakt van de internetdienst binnen een openbare ruimte zoals een bar, een café, een restaurant of een hotel, simpelweg de relevante Facebook-pagina kan ‘liken’ of over hun locatie kan ‘tweeten’ om toegang te krijgen.

Er zijn geen extra aanmeldingen of wachtwoorden vereist. Eenmaal verbonden, serveert Wi-Fi Analytics demografische- en betrokkenheidsinformatie van gebruikers naar de locatie, waardoor het bedrijf kan begrijpen wie de hotspot bezoekt en gebruikt, hoe lang ze online zijn, evenals hun leeftijd, geslacht en andere relevante informatie, die zij aanbieden in hun sociale netwerkprofiel.

Dit betekent dat wanneer de klanten gratis wifi gebruiken, de locatie gepersonaliseerde aanbiedingen kan delen, mobiele betaalfaciliteiten kan aanbieden, een marketinglijst kan opstellen, consumentengedrag kan opsporen en zijn merk kan opbouwen.

 

Dus hoe kun je een investering maken om wifi beter te laten werken voor jou?

 

  • Maak van wifi een concurrentievoordeel. Geef je klant gratis wifitoegang. Dit is waarschijnlijk de belangrijkste manier om wifi voor de consumenten interessant te maken. Zorg ervoor dat consumenten weten dat jij in de eerste plaats wifi hebt (met behulp van de juiste aanduiding).

 

  • Maak de verbinding met je netwerk moeiteloos en snel. Geen wachtwoorden om te onthouden, geen langdurige meerdere stappen om in te loggen. Zorg ervoor dat je jouw branding- en marketing mogelijkheden maximaliseert. Moedig via sociale login-opties betrokkenheid bij jouw merk aan. Brand de bestemmingspagina nog vaker en blijf nadat ze vertrokken zijn ook in contact door aanbiedingen en e-mailmarketing.

 

  • Beveilig het. Maak niet de fout om een ​​router te installeren en het wachtwoord vervolgens uit te geven! Dit kan, inclusief elk EPOS-systeem, je netwerk in gevaar brengen.Om een ​​veilige service te bieden, moet je er zeker van zijn dat jouw interne wifiverkeer van het openbare verkeer gescheiden kan worden en een veilig inlogproces heeft. 

 

Hoe kan sociale wifi je nog meer helpen?

 

  • Maximaliseer mond-tot-mond mogelijkheden. Meer dan 50% van de mensen die social wifi gebruiken om berichten te versturen, gebruiken merken bij het inloggen en met dit in het achterhoofd kunnen bedrijven op basis van de huidige behoeften deze berichten bewerken om het vriendennetwerk van iedere persoon te bereiken. 
  • Integreer jouw on- en offline data. Je kunt klanten vragen om hun winkelkaartnummer in te voeren voor aanvullende aanbiedingen, zodat je online gegevens aan in-store data kunt koppelen en je je klanten op maat kunt bedienen. Je zou ook je partners de wifidienst en/of advertentieruimte op branded gebieden, landingspagina’s, in de winkel of via de daaropvolgende e-mails kunnen laten sponseren.

 

  • Nieuwe in-venue tracking technologie. Het is ook mogelijk om RSSI-gegevens aan jouw systeem toe te voegen, zodat je details van de routes van mensen, evenals hun in- en uitreispunten, vanaf jouw locatie kunt zien. Door het opbouwen van plattegronden in het systeem kun je zelfs de bewegingen van mensen verhogen en ‘hekken’ om specifieke gebieden aanbrengen, waardoor jij jouw marketingberichten kunt activeren

 

 

Voor meer info : https://spotonwifi.nl/nl/home-nl/